www.moto.jky.pl
R 1150 GS - produkowany w berlińskich zakładach od jesieni 2001 do 2005 roku dwucylindrowy (bokser) motocykl firmy BMW typu turystyczne enduro. Bardziej uterenowiona wersja modelu BMW R 1150 GS.Chłodzony powietrzem i olejem dwucylindrowy silnik w układzie bokser z czterema zaworami i jednym wałku rozrządu na cylinder o mocy 62,5kW/85KM. Elektroniczne sterowanie silnikiem Bosh. Prędkość maksymalna wynosi 199 km/h. Masa zatankowanego motocykla to 263 kg. Z przodu podwójne hydrauliczne czterotłoczkowe pływające hamulce tarczowe o średnicy 305mm, z tyłu pojedyncza tarcza o średnicy 276mm z zaciskiem dwutłoczkowym z seryjnie montowanymi przewodami hamulcowymi w stalowym oplocie. Zbiornik paliwa o pojemności 22,1 dm³. Opcjonalnie dostępny zbiornik o pojemności 30 dm³. Przednie zawieszenie systemu Telelever. Zawieszenie tylne systemu Paralever z jednostronnym wahaczem. Napęd koła tylnego wałem Kardana. Motocykl dostepny był w kolorze błękitno-białym. Kanapa szaro-czerwona, błekitno-szara lub żólto-czarna.
W porównniu do R 1150 GS wersja Adventure miała zwiększone skoki zawieszeń, płaską kanapę, osłonę silnika, powiększoną owiewkę poszrzone błotniki. Opcjonalnie dostepne były gmole chroniące silnik i powiekszony zbiornik paliwa. Felgi były eloksowane na błekitno. W celu umożliwienia wypraw do krajów gdzie nie jest dostępna wysokooktanowa benzyna istnieje mozliwość przestawienia silnika na pracę na benzynie normalnej. Jak wyposażenie dodatkowe dostępny był zestaw alumniowych kufrów. Skrócono przełożenie szóstego biegu. Możliwa było również zamówienie skrzyni biegów ze skróconym pierwszym biegiem.
http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_R_1150_GS_Adventure